«شیوه نامه ارائه دروس در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399»

چهارشنبه 26 شهریور 1399 اطلاعیه
نجفی

 

 

با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید خدمت استادان گرامی و دانشجویان عزیز، مؤسسه آموزش عالی فردوس افتخار دارد با انتخاب راهبرد تبدیل کردن تهدید کرونایی به فرصت  توسعه واجرای روش های نوین آموزشی اقدام نماید.

 

 

 بدینوسیله ضوابط و قوانین ارایه دروس در نیم سال اول سال تحصیلی 1400- 1399 در مؤسسه، برابر بخشنامه­ های صادر شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آگاهی رسانده می ­شوند. بدیهی است در صورت اتخاذ و ابلاغ هر گونه تصمیم جدید از سوی وزارت علوم مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

  1. در جهت رعایت دستورات ابلاغی از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری کلیه کلاس­ ها به صورت حضوری مقدور نبوده و از این رو جهت حفظ کیفیت ارایه خدمات آموزشی و همچنین حفظ سلامت استادان و دانشجویان محترم، شیوه آموزش ترکیبی شامل آموزش مجازی و آموزش حضوری با رعایت کامل پروتکل­ های بهداشتی، در دستور کار مؤسسه قرار دارد.
  2. تا اطلاع ثانوی کلیه دروس نظری و تا حد امکان دروس نظری- عملی، به صورت مجازی ارایه خواهند شد. انتظار می­ رود با هدایت مدیران محترم گروه­ های آموزشی و همراهی استادان محترم، شاهد مشارکت حداکثری دانشجویان در کلاس­ های مجازی بوده و بیشترین میزان بهره ­برداری علمی، با در نظر گرفتن محدودیت­ های این شیوه آموزشی، تحقق یابد.
  3. حضور در کلاس ­های مجازی شامل مقررات کلاس­های حضوری است و چنانچه دانشجویی بیش از 3 جلسه غیبت داشته باشد از امتحان آن درس محروم خواهد شد. از این رو انتظار می رود استادان محترم قبل از آنکه غیبت دانشجویان به حد نصاب برسد لیست آنهارا  به اداره آموزش تحویل دهند تا پیگیری­ های لازم صورت پذیرد.
  4. دروس عملی شامل دروس کارگاهی، تربیت بدنی، عملیات میدانی و آزمایشگاهی، تا اندازه­ ای که استادان محترم صلاح بدانند به صورت مجازی و بقیه آن به صورت حضوری و مطابق دسته­ بندی زیر برگزار خواهند گردید:

الف) دروس عملی در رشته­ های ارتباط تصویری، تصویرسازی، موسیقی، کامپیوتر و صنایع دستی هفته ­های فرد

ب)دروس عملی در رشته­ های نقاشی، معماری، هنرهای چند رسانه ­ای، حسابداری و مدیریت هفته های زوج

5. در صورتی که جمعیت دانشجویان درس­ های عملی که نیاز به برگزاری به صورت حضوری دارند بیش از 10 نفر ­باشد، لازم است کلاس به گونه ­ای تقسیم شود که در هر گروه، تعداد دانشجویان کمتر از 10 نفر شده و کلاس با هماهنگی آموزش در دو نوبت برگزار گردد.

6. بستر رسمی و مورد تأیید مؤسسه آموزش عالی فردوس جهت ارایه دروس، سامانه آموزش مجازی مؤسسه، به آدرس http://www.ferdowsconferences.ir می­ باشد. بدیهی است استادان محترم عنايت داشته باشند فقط جلساتي كه از طريق اين سامانه برگزار شود رسميت دارد و مؤسسه هیچ­گونه تعهدی نسبت به دیگر بسترهای ارتباطی نخواهد داشت.

7. مدیران محترم گروه ­های آموزشی به صورت مستمر فعالیت­ های استادان و دانشجویان را در ارایه مجازی دروس، رصد نموده و ماهانه به معاونت آموزشی مؤسسه گزارش خواهند داد.

8. لازم است محتوای بارگزاری شده در سامانه آموزش مجازی و کلاس­ های برخط به گونه­ ای باشد که کیفیت آموزش لطمه ندیده و در عین حال مطابق با طرح درس و سرفصل­ های مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد.

آزمون دروس نیز صرفا از منابع علمی بارگذاری شده در سامانه و مباحث مطرح شده در کلاس های حضوری و آنلاین، مطابق با سرفصل­ های وزارت عتف برگزار گردد.

9. دانشجویانی که واحد پایان نامه یا درس سمینار را انتخاب کرده ­اند لازم است با استاد محترم خود به صورت حضوری یا غیر حضوری در ارتباط بوده و در زمان مقرر، ارایه خود را انجام دهند. در این رابطه پیشنهاد می­ شود با مدیر محترم تحصیلات تکمیلی نیز مشورت­ های لازم صورت پذیرد.

10. در صورت نیاز به امکانات فناوری و اینترنت جهت استادان محترم ودانشجویان عزیز در کلاس های برخط (آنلاین) کارگاه ها مورد نظر قرار گرفته، لذا با هماهنگی آموزش می توانند از این فضاها استفاده نمایند. ضمنا جهت تدریس برون خط (آفلاین)، استودیوی تولید محتوای الکترونیکی در موسسه راه اندازی شده است.

11. یادگیری الکترونیک فرایندی دانشجو محور و فعالیت محور و با تاکید بر ارزشیابی مستمر است، لذا پیشنهاد می شود دانشجویان عزیز فایل های ضبط شده را قبل از کلاس مطالعه نمایند و در کلاس های آنلاین به طرح پرسش های خود بپردازند و با مشارکت فعال و موثردر برگزاری کلاس های مجازی در ارتقای کیفیت آموزشی سهیم باشند.

12.  با توجه به آنکه سامانه آموزش مجازی مؤسسه امکانات متعددی از قبیل ارسال محتوای آفلاین، فیلم، فایل، پیام، تمرین، آزمون (کوئیز) و ارایه و دریافت تکلیف را دارد، استادان محترم در ارزشیابی دانشجویان حداکثر نمره را به فعالیت های دانشجو در کلاس اختصاص دهند و حداقل نمره سه مرحله ارزشيابي از هر دانشجو را به مدیر گروه تحویل فرمايند.

در صورت هرگونه سوال، جهت راهنمایی­ بیشتر در هر یک از حوزه ­های تخصصی، به موسسه مراجعه نمایید و یا با شماره های زیر و از طریق واتس­اَپ تماس حاصل فرمایید:

الف .امور مالی؛ سرکار خانم توکلی؛ 09159034622

ب .امور آموزش مجازی؛ سرکار خانم مهندس قاسمی؛ 09156211824

پ .امور آموزشی دانشجویان ؛ جناب آقای مهندس قاسم­ زاده؛ 09362492986

 

(معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی)

شهریور 1399


ردیف نام فایل تاریخ ثبت دانلود
1 دستورالعمل مهم آموزشی شماره یک.pdf 26 چهارشنبه شهریور 1399 دانلود