Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت فرش آستان قدس رضوی و مؤسسه آموزش عالی فردوس منعقد شد.
در آئین امضای این تفاهم‌نامه که در محل مجتمع تولید فرش آستان قدس رضوی به انجام رسید، طرفین بر همکاری دو نهاد صنعت و دانشگاه تأکید کردند و محورهای متنوع این همکاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر جلیلی صفریان؛ رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس و معاونان این مؤسسه دکتر مجتبوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ، دکتر طباطبایی  معاون پژوهشی و فناوری و آقای فرهادی نیا مشاور فرهنگی و روابط عمومی موسسه  ضمن بازدید از توانمندی و ظرفیت‌های تولیدی شرکت فرش آستان قدس رضوی و آشنایی با ابعاد متنوع هنر- صنعت فرش دست‌باف ایران، بر لزوم ایجاد و توسعه همکاری‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، علمی و فناورانه تأکید کردند و از آمادگی هیئت علمی و گروه‌های آموزشی این مرکز آموزشی برای تقویت همکاری‌ها خبر دادند.
دکتر حمید کارگر؛ مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی نیز ضمن تشریح زوایای مختلف و متنوع تولید فرش دست‌باف و انواع فعالیت‌های در حال انجام از جمله طراحی، رنگرزی، بافت، قالیشوئی و پرداخت، برخی از زمینه‌های عملیاتی شدن همکاری‌های مشترک را برشمرد.
اجرای تورهای علمی، آموزشی و هنری آشنایی با فرایند تولید فرش دست‌باف برای دانشجویان، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با فرش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و جشنواره‌ها و رویدادهای مشترک، نوآوری و ایده‌پردازی در خلق آثار متنوع و تنوع بخشیدن به سبد محصولات شرکت فرش، و نیز طراحی و فضاسازی‌های تولیدی و نمایشگاهی با استفاده از خلاقیت و هنر دانشجویان از جمله محورهای یادشده در این نشست مشترک بود.
گفتنی است مؤسسه آموزش عالی فردوس که  از سال 1384 با دریافت مجوز از وزارت علوم، تحقیقات وفناوری فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است، قطب آموزش دانشگاهی هنر در خراسان محسوب شده و در مقاطع تحصیلی کاردانی تا کارشناسی ارشد در رشته‌های متنوعی همچون پژوهش هنر، هنر اسلامی، تاریخ هنر اسلامی ایران  ،  معماری داخلی، تصویرسازی، ارتباط تصویری،  نوازندگی سازهای ایرانی، نوازندگی سازهای خارجی ،‌نقاشی، مدیریت بازرگانی ، مهندسی معماری، ادبیات نمایشی، هنرهای چندرسانه‌ای، حسابداری، گرافیک و ..... دانشجو می‌پذیرد.
شایان ذکر است شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی نیز با پیشینه‌ای چهل ساله، از نامدارترین و بزرگترین شرکت‌های تولید متمرکز فرش در ایران است که افزون بر تهیه و تأمین فرش برای حرم مطهر رضوی و مدیریت خدمات فرش آن بارگاه مطهر، فعالیت تولیدی و تجاری گسترده‌ای را در حوزه فرش دست‌باف به انجام می‌رساند.
 
 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد