Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی فردوس و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هاشم جلیلی صفریان رئیس موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد در نشست رونمایی از اولین شماره مجله علمی اکتشاف و پردازش هوشمند دانش که در اتاق جلسات موسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد گفت: همانطور که میدانید خراسان به خاطر وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) از دیرباز محل زایش فرهنگ، ادب، هنر و عرفان بوده است و از همین جهت مرکز جذب فرهنگیان، هنردوستان، اهل ادب و اندیشمندان شد.

وی گفت: به همین خاطر انتظار تمام مردم از مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، خیلی بیشتر از سایر شهر‌های کشور است.

رئیس موسسه عالی فردوس در مشهد گفت: ما سه اتفاق مهم در پیش رو داریم؛ یکی برگزاری سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی است که با کمک شهرداری مشهد، اداره کل صنایع دستی و موزه بزرگ خراسان و انجمن علمی فرش ایران، انجمن علمی هنر‌های تجسمی ایران اتفاق می‌افتد.

جلیلی گفت: و دیگری برگزاری چهارمین همایش ملی دانش و کسب و کار‌های الکترونیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که با همکاری انجمن علمی مدیریتی دانش ایران، انجمن علمی کسب و کار الکترونیک و برخی دانشگاه‌های کشور در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ است. صورت می‌پذیرد.

او گفت: هدف ما از برگزاری این دو همایش ارتقا سطح علمی کشور، ارتقا سطح محققین و دانشجویان و اساتید کشور، ایجاد ارتباط و فراهم آوردن بستر مناسب جهت تعاملات علمی، آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی و جدید و متد‌های علمی روز دنیا است.

 

رئیس موسسه عالی فردوس در مشهد گفت: همچنین موسسه آموزش عالی فردوس در بین ۴۳ موسسه آموزش عالی منطقه ۹ کشور رتبه اول را کسب کرده است که جای بسی افتخار دارد.

جلیلی گفت: امیدواریم که بتوانیم روز به روز رتبه‌های بهتری در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی کسب کنیم.

وی گفت: هدف دیگر ما از برگزاری این همایش‌ها این است که یک اقدام بسیار جدیدی و علمی، پژوهشی در کشور ایجاد کنیم که دانشجویان و اساتید و فرهیختگان کشور از این همایش‌ها مطالب جدید‌تری را به دست بیاورند و برای رسیدن به این هدف تقریبا نزدیک به یک سال و نیم است که کار‌های قبل از همایش اعم از اخذ مجوز‌های لازم، تشکیل هیئت علمی‌های مختلف، انتخاب داوران انجام شده است.

رئیس موسسه عالی فردوس در مشهد گفت: موسسه فردوس بیشتر رشته‌های آن مربوط به هنر است و همایش‌های هنر هم در سطح کشور به خاطر سختی کاری که دارد بسیار کم و شاید نادر باشد.

جلیلی گفت: ما در برگزاری همایش‌ها سه مرحله داریم قبل از برگزاری، حین برگزاری و بعد از برگزاری همایش‌ها که بعد بعد پایان یافتن همایش‌ها کار اصلی اصلی شروع می‌شود و از آن لحظه به بعد ما از کار همایش آسیب شناسی می‌کنیم.

او گفت: و به جرات می‌توان گفت سطح این همایش‌ها با بالاترین همایش‌های ملی دانشگاه‌های دولتی ارزنده در کشور رقابت می‌کند؛ امیدواریم تا با تلاش و همکاری هم بتوانیم همایش‌های درخور شان مشهد را به سرانجام برسانیم و نتایج ارزشمندی را به اساتید و دانشجویان کشور هدیه کنیم.

خراسان مهد فرهنگ و تمدن کهن ایرانی است

 حسین مجتبوی دبیر کمیته علمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی هم در این نشست گفت: ما خراسانی‌های رسالت بزرگی داریم چرا که خراسان نقش بی بدلیلی در فرهنگ و توسعه جوامع بشری در زمان گذشته داشته است. 

وی گفت: متاسفانه تاکنون ما در شناساندن پهنه عظیم تمدن خراسان به جهان غفلت کرده ایم و کمتر کسی خراسان واقعی را می‌شناسد. 

دبیر کمیته علمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی گفت: خراسان در گذشته اندیشمندان و شاعران بزرگی مثل عطار، خیام و فردوسی را به فرهنگ و تمدن این سرزمین تقدیم کرده است. 

  مجتبوی گفت: و بعد از اسلام هم حرم طهر حضرت رضا(ع) در مشهد قرار گرفت که به واسطه امام هشتم مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام شناخته شد. 

او گفت: درحال حاضر بعد از اسلام مرجع شریف امام رضا به به عنوان پایتخت معنوی در جهان اسلام شناخته شد؛ از بحث فرهنگ که بگذریم یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها معرفی پتانسیل‌ها است و موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد هم تاکنون به دنبال اجرای این تفکر اقدامات مهمی را انجام داده است. 

دبیر کمیته علمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی گفت: یکی از اقدامات این دانشگاه برگزاری همایش... است که در این مهم اندیشمندان، صاحبان قلم، محققان، خراسان پژوهان، شهرنامه نویسان و انجمن‌های علمی حضور دارند. 

مجتبوی گفت: آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، بنیاد پژوهش ها، دانشگاه‌های مطرح کشور مثل دانشگاه خوارزمی، اداره میراث فرهنگی با قرار دادن موزه خراسان در اختیار ما و موسسات و ادارات دیگر در برگزاری این همایش در کنار ما هستند.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد