Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی فردوس و به نقل از سایت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه 15 اسفند ماه 1400 مرکز پردازش گرافیکی فردوس با حضور مدیران استانی و کشوری در محل سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی فردوس افتتاح شد. در ادامه باشگاه خبرنگاران جوان پوشش کاملی از برگزاری مراسم داشتند. 

رئیس موسسه آموزش عالی فردوس گفت: از روز اولی که موسسه آموزش عالی فردوس فعالیت علمی و پژوهشی خودش را در سال ۸۴ شروع کرد، هیئت موسس بر آن بودند که بتوانند مشکلات آموزشی همشهریان مشهدی را رفع کنند.

هاشم جلیلی گفت: یکی از این اقدامات اخد رشته‌های خاصی بود که در مشهد، استان و حتی شرق کشور وجود نداشت، رشته‌هایی مثل نوازندگی، موسیقی ایرانی و جهانی، نقاشی، هنر‌های چند رسانه ای، گرافیک، صنایع دستی، معماری، هنر و ادبیات نمایشی، ارتباطات تصویری، هنر اسلامی، تاریخ هنر ایران، مدیریت بازرگانی و کامیپوتر.

 

او گفت: در حال حاضر این رشته‌ها در موسسه دایر است و دانشجویان در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

جلیلی  گفت: خوشبختانه توانستیم به این شکل از عزیمت دانشجویانی که به این رشته‌ها علاقه دارند به شهر‌ها دیگر، خارج از استان و حتی خارج از کشور جلوگیری کنیم که این موضوع بسیار باعث افتخار ما است.

دانشجویان ما بیکار نمی‌مانند 

رئیس موسسه آموزش عالی فردوس گفت: موسسه آموزش عالی فردوس رشته‌هایی را دارد که در شرق کشور بی نظیر است و حتی به جرات می‌توان گفت که نیست به دلیل آنکه این رشته‌ها رشته‌هایی هستند که حتی بعد از فراقت از تحصیل دانشجویان آن بیکار نیستند و حتی در حین تحصیل نیز شاغل هستند.

به گفته جلیلی این خیلی ارزشمند است که دانشجویان بعد از تحصیل بیکار نباشد و مشغول به کار می‌شود.

 تاکنون موسسه آموزش عالی فردوس، ۹۳۵۲ نفر فارغ التحصیل داشته ایم همچنین این موسسه توانسته است تا کنون بیش از ۳۰ جلد کتاب چاپ کند.

رئیس موسسه آموزش عالی فردوس گفت: تاکنون ۸۰۰ پایان نامه توسط دانشجویان ارشد ما تحریر شده است و در کتابخانه موسسه موجود می‌باشد و از اکثر این پایان نامه‌ها مقاله‌های مختلفی گرفته شده است.

موسسه فردوس وظایف دیگری هم به غیر از تربیت دانشجو دارد

به گفته جلیلی، علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، یک سری از امور دیگر نیز از منطقه ۹ کشور به این موسسه واگذار شده است که از این قرار است: کمیته تربیت بدنی منطقه ۹ کشور، این موسسه ناظر بر خوابگاه‌های خودگردان است، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (tmc) در این موسسه دایر است، دبیرخانه همایش‌های مختلف اربعین هم در موسسه فردوس دایر است.

او گفت: نگارخانه‌ای هم با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان شماره ۲ موسسه دایر است.

رئیس موسسه آموزش عالی فردوس گفت: موسسه فردوس دو مجله منتشر کرده است با نام‌های فصل نامه علمی اکتشاف و پردازش هوشمند دانش و فصل نامه علمی فردوس هنر.

جلیلی گفت: بازارچه آنلاین هنر نیز دایر کردیم که دانشجویان و اساتید ما می‌توانند هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی آثار هنری خود را به فروش برسانند.

او گفت: همچنین ما دو همایش را نیز در پیش رو داریم که در ۳۰ و ۳۱ اردبیشهت ماه برگزار خواهد شد.

 کسب رتبه اول در بین موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور

موسسه فردوس در سال ۱۴۰۰ رتبه یک را در بین موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور کسب کرد و در بخش فرهنگی رتبه اول منطقه و در کشوری رتبه سوم را بدست آورد همچنین در بخش پژوهشی رتبه ۲ منطقه و رتبه ۵ کشوری را کسب کرد.

جلیلی معتقد است، در دوران حاضر که وابستگی انسان‌ها به ابزار برای پاسخ به نیازهایشان بسیار افزایش یافته است، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رشد یافته در بین علوم مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با فراهم نمودن سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های به روز و بسیار توانمند ظرفیت پاسخگویی حرفه‌ای به فرامین کاربران خود را ایجاد کرده است.

او گفت: بااین وجود به علت رشد سریعی که در این بخش وجود دارد عموم مردم به ویژه دانشجویان مشکلی در امکان استفاده سریع از سخت افزار‌های متناسب با نیاز‌های نرم افزاری روزآمد را نخواهند داشت.

راه اندازی مرکز پردازش گرافیکی فردوس برای اولین بار در کشور

رئیس موسسه آموزش عالی فردوس گفت: این راستا خورسندم که پس از یک سال تلاش پژوهشی استادان این موسسه و تیم پژوهشی یونی مارتس، توانسته ایم برای اولین بار دانش فنی ارائه خدمات پردازش گرافیکی در بستر سرور با امکان اتصال از راه دور را فراهم کنیم.

او می‌گوید: اهداف مرکز پردازشی از این قرار است، اشتغالزایی دانشجویان، کاهش چشمگیر هزینه‌ها برای دانشجویان و متقاضیان.

افتتاح بازارچه آنلاین هنر

در پایان این مراسم، بازارچه آنلاین هنر این موسسه با حضور مسئولین و استادان پیشکسوت در رشته‌های علمی افتتاح شد.

این بازارچه از روز یک شنبه ۱۵ اسفند ماه کار خود را شروع کرده و تا ۱۸ اسفند ماه نیز ادامه دارد.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد