Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

در چهل و چهارمین دوره برگزاری مسابقات انجمن معماری جهانی، بار دیگر موسسه آموزش عالی فردوس موفق به دریافت جایزه انجمن معماری جهانی در بخش معماری و در دسته بندی دانشجویی شد.

خانم دکتر مریم مجتبوی، با تلاش روزافزون در این زمینه توانستند همانند دوره قبلی، به همراه تیم دانشجویی خود به این افتخار 

نائل شوند و مسیر روشنی در رشته معماری را رقم بزنند.

در این دوره 2 نفر از دانشجویان گروه معماری موسسه فردوس، آقای حبیب نور الهی و خانم فاطمه مقدس در مقطع کارشناسی مهندسی معماری، با راهنمایی خانم دکتر مجتبوی موفق به دریافت جایزه شده اند.

حبیب نور الهی با طراحی دبستانی با رویکرد معماری بیوفیلیک در این رقابت شرکت نمود. بیوفیلیک یا زیست دوست، طراحی و ساخت با توجه به طبیعت است که احساس غریزی و عشق انسان را نسبت به طبیعت مورد توجه قرار می‌دهد. یکی از مهمترین روش‌های دستیابی به معماری بیوفیلیک، تجربه مستقیم با طبیعت است. در این راستا برای دستیابی به رویکرد بیوفیلیک از راهکارهایی نظیر بهره گیری از نور خورشید، تأمین دید و منظر مناسب، استفاده حداکثری از مصالح طبیعی، وجود هوای تازه در پروژه به واسطه حیاط‌های مرکزی، حضور عناصر طبیعی همانند گیاه و آب جهت تحریک حواس کودکان است.

برای مشاهده ویدیو پروژه اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

همچنین خانم فاطمه مقدس با طراحی دبستانی با رویکرد معماری شاد، موفق به دریافت جایزه در این رقابت شد. معماری شاد، نوعی از معماری است که با هدف ایجاد حس شادابی و سرزندگی و خوشحالی به طراحی و ایجاد فضاها می‌پردازد. هفت مؤلفه معماری شاد عبارتند از تأمین نور، زیبایی و خوانایی، کنترل و استقلال، ارتباط با طبیعت، تعامل اجتماعی و حس تعلق به مکان، راحتی و آسایش و فعالیت و ورزش، که برای هر کدام از این مؤلفه‌ها در پروژه مذکور راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده ویدیو پروژه اینجا کلیک کنید. 

 

 

 

 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد